Volejte zdarma

800 Reklam

Nejprve vytočíte 800
a pak podle písmen na
svém telefonu 735536

Tento článek je ze série článků, kde se snažíme upozornit na nešvary v reklamě. Upozorňujeme, že tyto reklamy nejsou výrobkem firmy SVĚTELNÁ REKLAMA Hrkal a Greiner s.r.o.

Nečitelný nápis

20.06.2011 - Špatné příklady

Šel jsem takhle po Praze s fotoaparátem a deformován svojí profesí koukám po reklamách. Když tu koukám na jednu reklamu a pořád ne a ne přečíst, co je tam napsáno. Až když jsem byl přímo naproti reklamě a hodně jsem se soustředil, nápis jsem přečetl. A také jsem si ho vyfotil, abychom si mohli říct "co soudruzi z NDR udělali špatně".

První co nás asi napadne je maďarská trikolóra na písmenech. Autor chtěl zřejmě vytvořit něco zajímavého. Trikolóra je ale na písmenech příliš dominantní a ruší tvar písmen. Možná by bylo lepší umístit za nápis ještě jedno "písmeno" ve tvaru maďarské vlajky a v jejich barvách.

Další co nás asi napadne je nahuštění písmen příliš k sobě. V tomto provedení nemůže reklama vyniknout, protože se nám slévá čelo jednoho písmena s bokem jiného. Možná by to mohlo fungovat, pokud by písmena měla mosazná čela a boky tmavé. A nebo lze prostě zvětšit rozpal mezi písmeny - prostoru je v tomto případě dostatek.

Poslední věc, která si s námi v tomto případě zahrála, bylo ostré slunce. To nám výrazně osvětluje světlou podkladovou plochu a přitom vytváří výrazné stíny pod písmeny.