Volejte zdarma

800 Reklam

Nejprve vytočíte 800
a pak podle písmen na
svém telefonu 735536

Pokud dojde na nejhorší, pak se od 1.1.2012 možná již budeme čím dál tím méně setkávat s jedním typem světelné reklamy – neonovými trubicemi. Evropská komise zpřísňuje používání rtuti a tím pak téměř znemožňuje používání neonu.

Hrozí konec světelné reklamy?

23.05.2011 - Aktuality

Do každé neonové trubice se přidává malé množství rtuti. Ta zajišťuje dobrou svítivost a dlouhou životnost. V minulosti bylo standardem přidávat do trubice přibližně 300 mg rtuti. Protože je v zájmu výrobců chovat se ekologicky, sami výrobci přistoupili k omezení množství rtuti na polovinu. Po jednáních s Evropskou komisí bylo přistoupeno k další redukci množství rtuti na 100 mg. To už se ozývali hlasy některých výrobců, že s takto malým množstvím nelze vyrobit dostatečně kvalitní neonové trubice pro světelnou reklamu. Většina výrobců se ale i s tímto úskalím dokázala vypořádat.

Problém nastal v poslední době, jelikož nové nařízení Evropské komise, které má vstoupit v platnost 1.1.2012, přikazuje snížit obsah rtuti v jedné trubici pod 13 mg. Podle prvních pokusných měření by byla životnost takto vyrobených trubic pod 1 000 hodin (125 dnů při osmihodinovém svícení) oproti stávajícím 20 000 hodinám.

Toto nařízení v podstatě znamená likvidaci jednoho odvětví světelné reklamy. V současné době se snažíme v rámci Asociace výrobců signmakingu a potažmo Evropské federace signmakingových asociací podniknout kroky, které by zachovali tento tradiční prvek světelné reklamy i pro budoucí generace.